Ana sayfa Rehber Intel PXE ROM Hatası Çözümü

Intel PXE ROM Hatası Çözümü

Zaman zaman yaşanan Pxe Rom hatası bilgisayarın açılmasını engelleyerek sizi bir hayli sıkıntıya sokabilir. Bu durumda önemli olan bilgisayarınızın Bios ekranına ulaşıp ulaşamadığınızdır. Şikayetiniz aynen şu şekilde olmaktadır genelde:açılışta bu hatayı veriyor ondan sonra bilgisayar açılıyor yada hiç açılmıyor. Bu sorunu nasıl çözersiniz ona bakalım. Özellikle Laptop bilgisayarlarda daha çok yaşanan bir hatadır pxe rom hatası.

Intel PXE ROM Hatasında aldığınız hata ekranı aşağıdaki gibi olmaktadır.

pxe-e61 pxe-mof hatası

PXE ROM Hatası Nasıl Çözülür?

1-) Biostan “LAN BOOT” seçeneğini “Disable” edin…

2-) Boot sıralamasından “LAN BOOT” olayını son sıraya kaydırın…

Hepsi bu kadar, sorunlarınızı yorum bölümüne bırakabilirsiniz.

16 YORUMLAR

  1. bootları kapatıyorum fakat aynı şekilde hatayı verip biosa atıyor yardımcı olursanız sevinirim.

  2. Hiç alaksı bile yok yok derken lan bot seçneği bile yok bende benim pc windows 8.1 64 bittir böyle bir seçenek yok bios ayarlarında
    Boot seçeneğine girdiğimde
    Fast boot
    Os selection
    Csm support var

  3. Sorun harddiskten kaynaklanmaktadır. Harddisk arızalı olduğu için harddiskten açılmıyor ve cihaz kendini bir terminal pc olarak görüp lan boot etmeye çalışıyor. Hardisk sökülüp yenisi takılınca sorun düzelecektir. Bu olayın çözümü budur.

    • Kardesim benim pc kocaeli buyuksehir belediyesnin dagotmis oldugu pc o dedikeri secenklerlen hic biri yok nasil yapicaz varmi bi bilgin

  4. Bu kocaeli buyuksehir belediyesin dagitmis oldugu leptoplardada ayni hata var onu nasil yapicaz sizin dedigij seceneklerin hic biri yok bu leptopda bi cozumu varmi acaba

  5. ne kadar doğru bilmem ama bende oldu lan boot bendede yoktu network bootu disable yaptım gerisi zaten anlatıldığı gibi son sıraya aldım kaydedip çıktım düzeldi :D TEŞEKKÜRLER :D

  6. O değilde kocaeli belediyesi niye laptop dağıttı kafama takıldı :) bende lenovo bilgisayarımda aynı sorunu yaşıyorum bios’a dahi giremiyorum. Sürekli kapanıp açılıyor kendi kendine.

  7. Bende de lanboot seçeneği yoktu her işlemi yaptım olmadı. Sonra laptopun içini açtığımda harddiskin yerinden çıkmış olduğunu gördüm. Sorununuz teknik bir sorun da olabilir. Siz siz olun herhangi birşeyi tamir etmek için söktüğünüzde ilk açtığınız gibi bırakmayı ihmal etmeyin. Uzun vadede mutlaka başka problemleri beraberinde getirebilir :)

  8. Arkadaşlar, PXE ROM hatası çeşitli sorunlardan meydana gelmektedir.
    1)Harddisk arızalı olabilir.
    2)Başlatma (POWER) sorunu olabilir.
    3)BIOS’tan ayar değişikliği olabilir.
    Çözümleriyse yukarıdaki her sorun için farklıdır.
    Sayfada verilen çözüm sadece 3.maddede belirttiğim sorun içindir.
    Eğer sorununuz 3.maddeyle alakalı değilse muhtemelen diğer 2 madde sizin sorununuz olabilir.
    çözümleri yok ne yazık ki… Yeni bir harddisk almanız gerekebilir veya bilgisayarı açıp güç (power) bölgesinde sorun olup olmadığına bakmanız gerekir. Eğer bilgisayar donanımı hakkında pek bir bilginiz yoksa teknik servise gitmeniz çok daha doğru olur.

  9. BİOS ile alakası yok yorumları okuyarak BIOS dan BOOT MENÜ den yapmaya çalıştım yapamadım. Lapyopumun harddiskini takdım çıkardım. Restart attım ve kusursuz bir şekilde açıldı.
    Şimdiden Rica Ederim .d

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here